Larissaenfranka.reismee.nl

Een goed begin is het halve werk

Door Franka:

Na maanden voorbereiding is het zover, onze reis naar Uganda gaat vandaag beginnen! Over voorbereidingen gesproken, voorbereiden voor een trip als deze is niet helemaal hetzelfde als voor een zon-zee-strand-vakantie. Ten eerste hebben we kledingvoorschriften meegekregen: alleen broeken/rokken op of over de knie, niet te strakke kleding, geen laag uitgesneden shirtjes, liefst geen spaghettibandjes, maar bedekte schouders. Je zal versteld staan hoeveel kleding in Nederlandse winkels dan al afvalt.

Ten tweede gaan we niet een maand lang de toerist uithangen, maar in een ziekenhuis werken. Daarvoor geldt: zelf niet-steriele en steriele handschoenen mee voor een maand (een indrukwekkende 800 stuks), goede schoenen voor in het ziekenhuis en natuurlijk: een wit pak! Larissa’s moeder werkt bij als kraamverzorgster bij de Kraamvogel en heeft voor ons wit met oranje (hoe toepasselijk

Wink
) jasjes van de Kraamvogel geregeld (foto van ons in uniform volgt uiteraard nog).

En dan ben je nog niet klaar: ik was erg onder de indruk van het aantal vaccinaties dat we kregen en de hoeveelheid pillen die we mee moesten nemen. Ik heb even het aantal prikken geteld: meningokokken, DTP, gele koorts en hondsdolheid (deze kregen we maar liefst zes keer). Bij elkaar opgeteld: negen prikken rijker. Verder nog een maand lang elke dag een anti-malaria pil slikken en voor de zekerheid een anti-HIV kuur mee.

Dit lijkt allemaal een hoop gedoe, maar we weten zeker dat het de moeite waard is en we kunnen vanavond dankzij al deze voorbereidingen met een (soort van) zeker gevoel het vliegtuig in stappen. Rond 22 uur vertrekken we vanaf Schiphol en morgen (vrijdag 29 juli) komen we rond het middaguur aan in Kampala. We houden jullie op de hoogte. Lieve vrienden, familie en collega’s, tot over vijf weken!

Liefs,

Franka en Larissa

Larissaenfranka

Ik wens jullie een prettige reis van oma en opa kip

Sibbeliene

Spannend !!!! Superveel plezier!! Xx

Bo

Jaaa, today is the day! Vliegse & Ik kijk nu al uit naar jullie foto in uniform..!;p

Kees en Gees

De reis moet nog beginnen, maar het eerste verhaal is al binnen! Wij kijken nu al uit naar het vervolg!
Nogmaals goede reis en knuffels van ons beiden XXX

Suzanne

Veel plezier meiden en goede reis xxx

Arjan

Succes meiden en dat het een fantastische ervaring wordt !

Jorn

Heel veel plezier dames! Jullie gaan een geweldige ervaring tegemoet. X

Doingoood